Co oznacza większy iPhone dla projektanta
Wakacje się zaczęły, pewnikiem trochę plotki na temat nowych iPhonów przycichną … lub wręcz przeciwnie, w sezonie ogórkowym wybuchną pełną mocą. To że będzie nowy, większy iPhone jest raczej przesądzone, ja się pochylę nad tym co będzie mogło to oznaczać dla projektantów.
Nowe rozdzielczości ekranów oznaczać będą kolejną fragmentacje systemu. W tej chwili mamy już iPhona 3, 4, 5 oraz dwie rozdzielczości iPada. Można już założyć smartphony bez retiny przechodzą do lamusa, to jednak iPhone 4 wciąż jest produkowany i sprzedawany. Nie daj Boże dojdą 2 kolejne rozdzielczości. Plotki mówią o dodaniu również w Apple TV obsługi aplikacji co oznacza że będzie kilkakrotnie więcej ekranów, a projektowanie aplikacji będzie bardziej czasochłonne.
Moim zdaniem sens miało by zmniejszenie gęstości pikseli tak aby zachować rozdzielczość z iPhone 5 natomiast powiększyć ekran. Spowodowało by to zmianę jakości wyświetlacza raczej nie widoczną dla oka a wszystkie aplikacje automatycznie by były dostosowane do nowego produktu.
Szybkie wyliczenia pokazują że ekran wielkości 4” o rozdzielczości 1136×640 pikseli przy 326 ppi można powiększyć do 4,7” zmniejszając ppi do 277 zachowując 1136×640 pikseli rozdzielczości. Analogicznie dla wielkości 5,5” gęstość wyniosła by 237 ppi. Niestety nie mam pod ręką żadnego urządzenia o podobnej gęstości aby sprawdzić czy jest zauważalna różnica, mogę jedynie gdybać że nie wydaje się aby gołym okiem można było rozróżnić je.
zdjęcie pochodzi z serwisu macrumors
Niestety znając trendy i gonienie za cyferkami, w co moim zdaniem Apple będzie się bawić po odejściu Jobsa, zobaczymy jeszcze gęstszy wyświetlacz z jeszcze większą rozdzielczością i wcale bym się nie zdziwił gdyby nie zgadzały się nawet proporcje. Kolejnym krokiem może być zaproponowanie iPada ze zmienionymi proporcjami na panoramiczne. Dokładamy aplikacje dla Apple CarPlay, wsparcie dla Apple TV i bolączki, związane z projektowanie aplikacji, znane do tej pory z Androida zagoszczą na stałe w iOS.
zdjęcie pochodzi z serwisu Apple
Najważniejsze zobaczyć we wszystkim plusy :) Większe i gęstsze ekrany to możliwość zaprezentowania większej ilości detali, projektowanie aplikacji będzie wymagać większej wiedzy i doświadczenia. Każdy problem i przeszkoda to dla mniej doświadczonych i zdolnych sito nie do przejścia.
Tagi: ios, iphone, projektowanie aplikacji